BAJET 2011 : Cuti Bersalin dan PTK

assalamualaikum..
buat kali pertama dalam hidup..
saya mendengar satu persatu apa yang disampaikan oleh Tok Najib..
sebelum ni tak pernah ambil kisah pon tentang bajet..
maybe bila umur dah makin banyak ni baru nak fikir tentang tu semua kot..
tambah2 bila bab-bab bon..sukuq..heheh

saya tak kisah sangat tentang penghapusan duti import barangan import
(abes 1 dewan gelak bila tok najib sebut 1 persatu apakah barang nye)
saya juga tak kisah bila ada pertambahan elaun-elaun untuk tok imam..tok batin..
tak heran juga bila tok najib sebut tentang TIADA penambahan jumlah bayaran tol untuk 5 tahun..
(selepas 5 tahun agak2 nya naik berapa nanti ye..)

yang penting..
bila disebut tentang cuti 90 hari bergaji penuh untuk ibu bersalin..
wah!!
semangat!!bahagianya..yang ni adalah sangat syok!!
dan satu lagi..
berkenaan pemansuhan PTK..
bagaipucuk dicita..
apela agaknya yang akan menggantikan PTK ye..


oppsss...
esok saye ade exam PTK..
macam biasa..
tak sempat nak baca buku sehabisnya..
tawakal boleh?
heheheh..
doakan saya menjawab dengan betul..
terima kasih ye..
ameen..




7 tukang conteng sambilan:

abah_izz said...

tunggu gak...tapi ending tak berapa nak best,tak seperti yg diharapkan,Cuti bersalin tu sama je...(300 hari untuk 5 orang anak )..tapi kalau anak 1,2,3 dah ambik 90 hari...so nanti anak keempat dah jadi sebulan la...anak ke-5 lak,..CTG le jawabnnya...

nak ambik gak ke PTK?..he..he2

noradzlina.kamdani said...

he he he..PTK soalan utk Guru Mata pelajaran xrelevan lgsg dgn cikgu mtrx..........tp jawab je la..mcm kak lin baca buku

Maslina Rosdiana said...

Salam Kin,

Dah macam cara bank/swasta plak Najib buat,sbb bank pun cuti bersalin 90 hari sekarang ni...hehehe..jadi pasni leh buat anak ek...hihihi...tapi kira 5 anak x 90 hari...tak sama cam kerajaan...

Ummi said...

@abah_izz
iye abah izz..harusla diambk PTK itu..buat kenag-kenagan..heheh

Ummi said...

@noradzlina.kamdani
sanagt setuju kak lin..memang menganga la nk jawab..tembak saje la..

Ummi said...

@noradzlina.kamdani
sanagt setuju kak lin..memang menganga la nk jawab..tembak saje la..

Ummi said...

@Maslina Rosdiana
mas..mas la dulu..bagi adik kat rizq..hehehe

JOM SHOPPING!!