lemang pra-raya

assalamualaikum..
Hari Jumaat lepas..
sebelum p melawat rusa (entry sebelum ni)
saye dan en zahir menyiapkan menu berbuka puasa..
encik zahir kata sangat teringin nak makan lemang..
maka..beli lemang segara je la..
pehtu rebussss...siapp..

ni la rupa lemang rebus..
tak payah buluh..

nak makan lemang kena la ade rendangnye kan..
so, petang tu buatla rendang ayam ni..


lepas tu..
saya sangat teringin nak cuba buat donut..
1st time ni tau..
orang lain tah-tah buat donut pejam mata je kan..
saye pulak baru nak belajar..

taraaaaa...
ni la rupa donut nye..
tu pon en zahir tolong ulikan..
donut celup coklat..
pintal2 bagai tu semua en zahir yang buat..
sos coklat pon en zahir buat..
saye buat yang gelung biase jek..
dah sejuk macam liat skit..
kene belajar lebih lagi tengok kat mane silapnye..
mujurla celup coklat..
sedap jekkk..


untuk Som dan Q...nanti ek saye buh resepi kek coklat..


6 tukang conteng sambilan:

hanny maness said...

hee dapnyeee :D
kak, klau nk donut lembut, masa nak uli tu jangan uli kuat2 sgt. tak kisah la donut ke roti ke..
klau uli kuat2 nnt jadi liat sikit.

pastu, ada sstgh org buat, tmbh ubi kentang yg dah rebus dlm dough tu. heee try la yea.
alhamdulillah hani buat stkt ni belum liat ag.
masa akn dtg xtaw lah. hihi :D

noradzlina.kamdani said...

wah donut le plak...

Melati Qistyna's Mummy said...

heee, wajin en zahir ngn pn syikin masuk dapur yea... :) raya ke brapa en zahir sign on??

pssstttt, akk neh mmg bc blog syikin hr2, kalau termiss 1 hr, soknye mesti akk bc n3 yg termiss tu :P

Ummi said...

@hanny maness
hanny yang maneshhh..hihihi tenkiu tips tu ye..sebenarnye dlm resepi memang suh buh kentang lenyek..tp malas nak buh...padan muka la kat kami..yg pasal uli tu kire ilmu baru tu..mekasih ye!!

Ummi said...

@noradzlina.kamdani
hahaha..alaaa..bile lagi kak lin...

Ummi said...

@Melati Qistyna's Mummymaybe seminggu pas raye kak..pehtu nanti sunyi la dapur saye tu..huhuhu..ala kak..segan saye..ape2pon mekasih la rajin bace..

JOM SHOPPING!!