Buah Melaka

assalamualaikum..
sorii..
ni bukan entry nak tempek gambar kakak..
ni kisah buah melaka..
bukan entry dari dapur kami juga..
ni kisah semalam..
p bazaar Ramadhan Changlun bersama chenta hati..
sangat teringin nak makan buah melaka

-gambar hiasan semata-mata-


nak buat sendiri adalah sangat tidak efektif dari segi kos nye ye..
lalu saye beli 3 peket..
1 peket ade 4 ketul..dan 1 peket tu harganya 3 kupang jek..
bila masuk waktu berbuka, buah melaka tu adalah yang kedua dijamah selepas kurma..

TAPI

sayang seribu kali sayang..
sangatla mengecewakan..
rasa gula melaka nye ala-ala asal ade jek..
frust betul..
tak mau beli kat kakak tu dah..

daku keciwa....

dah..dah..jom Zohor...


-tetiba membebel-







8 tukang conteng sambilan:

kak mas said...

semalam pun anak buah akak buat buah melaka.. tapi sedaplaa.. :)

Melati Qistyna's Mummy said...

tu la, lau ramai2 mmg berbaloi nk buat nyer, tp kalo mkn sorg mmg x berbaloi... tp kalau beli lak, hmmmm nan ado...huhu, so penyelesaian nyer, try beli tmpt len plak...hiks

noradzlina.kamdani said...

ala cekin org nk niaga n cepat kaya cam tu le....

Ummi said...

@kak masala kak mas..terliur laaaa,,huhu

Ummi said...

@Melati Qistyna's Mummy
memang pon kak..memang nak kene p cari tempat lain..kalau tak puas hati jugak..kene buat sendirik jugak kot nye..

Ummi said...

@noradzlina.kamdanihmmm..mane nak datang berkat kalau niga macam tu kan,,ni la orang kite..nak cepat kaye jek :(

HaninFarshid said...

tengok gambar tu terliur ler...hanin pun suka buah melaka...sedap...nasib baik tempat hanin selalu beli ok...huhuu!

Ummi said...

@HaninFarshid
adedehhh..sangatla jeleshhh,,huhuu

JOM SHOPPING!!