dua lapis








assalamualaikum..
sekarang umi sedang bercuti..selama dua minggu bergaji penuh..cewah!!
selamat bercuti juga untuk rakan-rakan seperjuangan lain ye..
dulu pantang cuti je balik perak..
la ni dah ade kedai nak balik pon kene fikir nak balik bila..
plannya weekend ni..harap2 menjadi..

dan bila cuti,,kesempatan untuk memasak tu memang ada..
walaupun umi cuti, kakak dan adik p sekolah juga..
tak boleh cuti macam umi..rugi la x p belajar kan..
zikry tu pagi2 dah seret beg dia..
kak ina ikut mood..kadang2 ponteng juga..
pandai-pandai je kata "sekolah cuti hari ni"
nak melekat ngan umi..

lagipon mase cuti yang ade ni la pulun nak abes sume assign..
sambil layan kedai online kami..
tetiba rase indahnye jadi surirumah sepenuh mase yang bergaji penuh.
hiiiii
lepas tu buat bisnes..syokk..
marila meniaga puan-puan sekalian ye
pintu rezeki terbukak..9..banyak tu..
erkk..tetibe lebey2 membebel ye..

**************************************
ini breakfast pagi tadi..
cucur nasi ayam..

semalam buat nasi ayam untuk lunch..
tinggal nasi dalam secawan pagi ni..
so,buat cucur la..

blender nasi tu sekali dengan sebiji bawang, sebiji telur,sedikit garam
lepas tu gaul dengan tepung gandum + kentang&carrot yang dipotong kecil..
cucur tu akan jadi lembut..sesuai sungguh dengan budak-budak (mak budak pon same..)

 

brekfast sebelum p sekolah..




kat sekolah depa makan lagi dengan kawan-kawan..
umi cuti ni memang semangat la badan kakak adik..
makan..makan..makan..air tangan umi :)
masak pon puas hati sebab depa makan..

 

tengok zikry.
dengan dagu sudah dua lapis..
jenuh nak dukung..
dan adalah perkara biasa umi dukung dua-dua serentak..
macam nak patah pinggang..ayah pon senget..

 

bila ayah ada..
ayah hantar p sekolah..
dan dua-dua pon nak berdukung..

 

8 tukang conteng sambilan:

jooleata said...

:) suka nye..

OneSimpleMother said...

salam syikin.. tu la.. akak pun sangat teringin sebenarnya nak berbisnes ni tapi tatau nak mula dari mana. nk berguru dari syikin bole ke..? hehehe

Melati Qistyna's Mummy said...

hehehehe, nasib baik 2 je, kalau 3 boh kt blkg satu.... :)

bella mike said...

hahaha..comel je muke si adek..mcm dlm hati die duk ckp..rase buncit lah ummi..haha..

Ummi said...

auntie jazz suke ape tu?hiiii..berseri nampak...

kak..takdela sampai berguru..share2 info boleyla..saya budak baru belajar jugak kak mas..

wah kak abby..kemana menghilang?rindu saya!!hehehe..kak..bayangkan kalau lepas ni dapa kembar..wiiii

hahahaha.bella..sangat sesuai skrip tu..hahaha..aduyaiiiii...nak gelakkkkk

Ainul Hayat said...

Comeynye anak2 akak nih.. :)

Huszaini said...

As salam, tuan tanah, Jemput join segmen pertama AMRAFAHAN

http://amrafahan.blogspot.com/2011/04/segmen-pertama-amrafahan.html

Ainul Hayat said...

Kak Syikin,

Akak telah di tag
http://ainulhayat309.blogspot.com/2011/04/gugu-gaga-2nd-ga.html

JOM SHOPPING!!