menjelang umurnya 2 tahun

assalamualaikum..
insyaAllah 2 hari lagi genaplah umur kakak 2 tahun..
hari ni kakak demam..
tak p sekolah pon..
orang nak masuk umur baru la katakan..
so, kakak dok dengan ayah saja hari ni..
mujur ayah ade kan kakak..

ape yang kakak dah boleh buat nak masuk umur 2 tahun ni?
sejak ayah balik,kakak dah makin tajam skill lidah dia..
dah banyak perkataan dan ayat die boleh sebut..
kalau tanya ayah p mana.
kakak boleh jawab ayah p masjid..
dah pandai pilih baju mana dia nak pakai..
sangat minat nonton drama Melayu..
SANGAT minat okeh..
kalau tengok drama sampai menganga mulut..
sangat khusyuk tawaduk..

kalau adik merengek..
kakak akan cakap "cat(kucen)..amik adik ni.."
dulu kakak nangis umi cakap macam tu..

sangat suke makan udang..
sangat suke minum teh..

paling syok kalau tanye kakak anak sape
kakak jawab
"ayah DAN umi"
melopong sekejap ayah dengar kakak cakap macam tu..


dan..
perkembangan kakak yang paling best..
menjelang umur 2 tahun..
sila lihat video..
kakak dah boley kira 1-10!!
alhamdulillah..
sampai la sasaran umi nak kakak boleh kira sebelom sampai 2 tahun..
walaupun dengan pelat-pelat kakak sebut..
ayah dan umi love u so much la kakak!!
dan macam biasa..adik selalu jadi mangsa kakak..
dan seperti biasa juga..
adik senyum ketawa saje..









5 tukang conteng sambilan:

noradzlina.kamdani said...

senyum terpaksa ye adlina...hepi birthday to adlina amani semoga panjang umo, semakin bijak jd ank yg solehah dll...

kak mas said...

pandaaaaiii kakak mengira. lepas ni kita membaca pulak ye.. :D

@ MaMa ALyA @ said...

alahai...sangat comei suara kakak... happy birthday to kakak..semoga menjdi anak yang solehah..amin..:-)

cik zatil said...

hepi birthday to kakak! semoga jadi
anak yg baik2 ya sayang..

:)

Melati Qistyna's Mummy said...

Salam...
eppy besday to kakak in advance... :P
smg kakak gembira & sihat selalu... & cepat membesar... :)

Note : sok kita smbut sama2 ngn hb akak yer... heeee

JOM SHOPPING!!