..buai laju-laju..


15 Februari 2010 yang lalu..zikry naik buai..
lambat sketupload cite ni..
pasai coverage x berape nak ok dok kt kampung..
cuma ade majlis berendoi..takde bercukur..
sebab zikry dah bercukur mase die genap 7 hari aritu..
nk cukur lagi pon xle sebab rambut die x naik banyak pon..
maklumla..sila rujuk rambut kakak die cmane kan..nampak gaya adik pon macam tu..


adik naik buai kat rumah tok & opah di Parit,Perak..
makan-makan dibuat dengan katering je..
x larat nak masak..opah pon bukan sihat sangat..
cuma bubur anak lebah , rendang & pulut je buat sendiri
..jemputan dlm 150++..
kecik tp meriah..
tapi tetap kureng sket sebab ayah takde..
haihh..hilang syok..


umi dah beli baju baru untuk adik pakai mase dalam buai..
tapi disebabkan cuaca yang memang panas,opah kate bagi baju lubang2 je..
sudahnye adik pakai la baju singlet lubang2 cam apek jual sayur..hahah
tapi xpe..maintain ensem anak umi n ayah..
adik memang baik.
bagus je dok dalam buai..
layan marhaban..
cam syok jek..
turun sat je dari buai sebab nak menyusu..
pehtu sambung naik buai sampai tertido.
buaian yang adik naik tu sangat antik tau..opah beli untuk ateh dulu..
ateh sekarang dah 18 tahun!!!
masih elok & cuma di cat balik je..
kakak dulu pon naik buai yang same..
keje2 merenovate buai tu tangan opah yang buat..
simple tp umi suke!!


Yang ni plak proses buat bubur anak lebah..
nyang yang buat dengan opah yan..
kepada yang tak tau..dalam bubur tu xde pon anak lebah..
namenye saje ye..
macam bubur caca..
tapi umi lagi suke yang nih..
biasenye ade mase kenduri lepas pantang..
opah zikry kate,kalu nak makan lagi..kene beranak lagi..
hahaha!! jenuh..
yang expert buat bubur ni adalah moyang zikry n kakak..
ade moyang lagi tau..
nyet pon ade..tah bile nak snap gamba nyet sementara masih ade umo ni..
*
*
*
*
*
eh..mane kakak ye??
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*



NI DIAAA...

kakak pon baik jugak kan..
semua orang kate kakak pandai bawak diri,..
duduk tepi buai sambil makan kerepek..heheh..
sayang kakak & adik..
sayang ayah juge!!

11 tukang conteng sambilan:

.AQAMZ. said...

kakak duk tepi buai jaga adek dia la kot puan syikin.adek dia sgt kiut.takut org culik nnt.hehe
:)

Ummi said...

anisah qurratuaini ade blog jugak..wah..wah..

mizzbutterfly said...

mcm bilik tido pengantin da baby zikry punye buaian...

.ArianiAizat. said...

haha a'a kan,baru nani terfikir,kalau dpt baby botak.cane plak nak bercukur kan?hik..zikry geng ngan nani la.botak ms kecik.tp zikry botak pon xpela die boy..

ZuRaNaI said...

hihi..comelnyee..zikry bagush..behave dlm buai..kakak pun same..hiii..

w|cKa` said...

ensemnya budak zikry nih. bawak la dia dtg umah sy nnt. bleh bejangkit kecomelan dia tu.. hihi

Ummi said...

cik rerama : ingat nk kate cam katil pengantin..ni BILIK..huhuh

nani : pakaikan je rambut palsu..pehtu buat2 cam kene cukur..heheh

zura:sangat la baiknye..heheh

wicka: auntie izan..sian aunti izan..nti tunggu aunti besalin je la kot ade rezeki sampai umah jitra ye..

lily lotus said...

orang kalau dah hensem..pakai apepun maintain tau..cute!

Ummi said...

lily : hahah..cam apek jual sayur pon kire okeh la kan..

sukahati said...

mmg antik lah buai tuhhh....suka2

Ini Blog AnakPakWahab said...

dah lama inn x mkn bubur anak lebah tu...

teringat la pulak zaman inn nak buaian dulu2...

buaian tu pon ada kat parit lagi...

tapi,kat atas para rumah...

adik inn pun dulu guna buaian antik inn tu... hihi~

JOM SHOPPING!!