44 hari yang "terindah"

Alhamdulillah..
6 Februari yang lalu, cukup dah 44 hari tempoh berpantang..
Saye telah dapat berpantang dengan jayanya..
berpantang kali ni 2 tempat..changlun dan parit..
28 hari di changlun dan selebihnya di parit..

Dan en zahir juga menemani saya berpantang selama 28 hari sahaja kali ni..
Takpe..dah 2nd baby..dah ok..

Nak amik kesempatan ni mengucapkan terima kasih kepada MIL saye..
yang telah menjaga selama tempoh 28 hari berpantang di Changlun..
Tolong masak n mandikan adik..melayan kakak lagi..


Terima kasih juga untuk zaid zikry..
kalu boleh di bagi gred,umi bagi gred A untuk adik..
selama tempoh berpantang 44 hari,ade 3 malam je yang adik x berape lena tido..
1 sebab kembung perut..1 sebab cirit birit (ni sebab umi bantai makan oren 2 biji)..1 hari lagi sebab ape,umi pon tatau..rindu ayah kot??


Hari-hari yang lain..ok saje..bangun cume untuk menyusu n tukar drypers..
takde la adik meragam x tentu pasal..
mekasih ye adik zikry..
adik ingat pesan umi mase dlm perut aritu ek..


Untuk mak jugak..mekasih banyak2..
punyela berkobar2 nak cepat kuar wad,nak jage cucu baru..
sampai umi dh abes pantang pon mak tetap nak mandikan zikry..
ye la kan..nanti dah balik kedah opah takleh nak mandikan lagi..
nanti mesti zikry rindu opah ek...



Berpantang kali ni best sket..
dah tau ape yang boleh dan tak boleh di makan..
tambah2 mase berpantang ngn MIL..
huby kate.."punyela heaven makan berpantang"..
ayam masak merah tuh..huhuu.
dah MIL kate boleh makan kan..
mekasih jugak en zahir belanja makan pizza..
hoho..betul ke berpantang nihh??


ohh..banyaknye gamba riang ria zaid zikry sempena cukup 44 hari..
adik dah pandai mengagah..
pandai balas senyum..sapela tak jatuh hati kan..


sangat happy sudah abes berpantang!!

hip!hip!hooreyyy!!



**************************************************************************



pukul 10.18pm tadi, en zahir kol..
haihh..tetibe pulak kol memalam..
selalu kol siang..ingatkan die sibuk arini..tak kol..
rupe2nye <<seperaihhh>>kate en zahir..

ape2pon..time kasih ye sayang..susah2 kol..


bile ditanye sayang sehat x?ok x atas kapal tu?

en zahir : x ok :(

saye: nape?keje berat ke?member x best ke?

en zahir : taklaaa..

saye : laa..abes tu nape..

en zahir : x ok.. sebab nak balik..(aduss..alalala..comey manjenye en zahir saye..)


makenye terpaksa la saye memberi sedikit "tazkirah" kepada si die kesayangan saye tuh..



**perbualan suami isteri ini telah ditapis supaya sesuai dengan pembaca ^_^**





kesian kan kat dieorang yang atas kapal..kalau kite yang "ditinggalkan" ni sedih..rindu..nangis..sebenarnye dieorang yang atas kapal tu lagi dasat..kite kat darat ni ade banyak mende..perkara yang kite boleh buat..boleh tengok..tapi dieorang yang atas kapal tuu..
mengadap mende yang same berbulan2..mau x tepu??so,sentiasala bagi semangat..kaseh sayang..ingatan..dari kejauhan..




p/s:biaselakan..ni kalu entry taip tengah malam cenggini la jadinye..meluah perasaan..haiiiahh..





9 tukang conteng sambilan:

Ini Blog AnakPakWahab said...

comelnye zikry gelak camtu bila diagah...

x sabar nak ada anak sendiri...

huhu~

ZuRaNaI said...

hihi...
en zahir sukela tu..kt kpal tu kapten pun ske moto..bergebang moto je la..hiii~

D'Panther Nurul said...

kak ekin...
bagi tips sikit mcmana nak uruskan anak bila hubby takde nie.. tgk akak cool jer.. hehe.. nurul ni rasa haru biru rasanyer.. huhu...

Ummi said...

innz:amboih..amboih..kate je la x sabo nak kawen..hahaha

zura:aitt..xde sebut pasai moto pon kat entry nih..ni konfem cik enal kabo nih..

nurul : mule2 je nurul..nti lame2 imun la..otomatik pandai..nurul dok ngan family skg ek?akak dulu ade sejarah memang dok ber2 semate2 ngan beby..so,kuat sket hati & perasaan ni..huuu

Ena Mazly said...

wah, heavennyer berpantang...ehehhehe..

Ummi said...

k.ena : tu la pasal..haih..

ZuRaNaI said...

hihi,,
a'a anai gtau..kapten pun ske moto..

w|cKa` said...

adik sebijik muka ayah dia la.. kakak plak sebijik muka umi.. mmg org bleh tau la ni anak incik zahir & puan syikin..

mizzbutterfly said...

zaid da nsem...:)

JOM SHOPPING!!