..jom tolong mereka..

assalamualaikum..

Sebuah riwayat Bukhari dan Muslim dari ibn Abbas yang bermaksud,

“Sesungguhnya Nabi SAW orang yang paling murah tangannya, baginda paling bermurah pada bulan Ramadan, ketika Jibril datang kepada Rasulullah untuk mendengar bacaan Al-Quran Nabi, Rasulullah lebih cepat memberikan sesuatu, melebihi kecepatan angin berhembus, di bulan Ramadan baginda tidak meminta sesuatu tetapi baginda sentiasa memberikan sesuatu kepada orang lain.”

sumber: sini




kelmarin  ketika cek emel..saya terima satu emel yang menggerakkan hati untuk menghantar sms kepada pihak yang terpapar nombor telefonnya di emel itu.

saya sms bertanyakan berapa umur kanak-kanak yang berada di rumah anak-anak yatim itu..

sms saya di balas dengan satu panggilan dari seseorang yang membahasakan dirinya sebagai "Umi"..

suara umi agak serak-serak dan saya rasa dia agak kurang sihat..

kata umi..yang paling kecil berumur 2 bulan..

ohhhh..kesian..tak kisah la dia anak luar nikah ke..anak yang dibuang ke..dia sangat kecik untuk faham kenapa dia berada di situ..

mungkin malam ni atau esok saya akan melakukan pemilihan pakaian lama kakak dan abang ngah yang masih elok untuk disampaikan kepada mereka di rumah anak-anak yatim al-nasuha..

jom ...kepada anda-anda yang sudi untuk "mengirimkan sesuatu" untuk mereka..
sekurang-kurangnya ada cahaya gembira untuk mereka berhari raya tanpa keluarga ..tanpa ayah ibu.. (mata berair...)

klik pada gambar untuk lihat lebih jelas




0 tukang conteng sambilan:

JOM SHOPPING!!