dalam kereta bersama si dia


assalamualaikum..


kakak sudah 2 tahun 7 bulan
budak-budak umur macam ni dah makin banyak la cakapnya kan..

ini kisah
TABIAT
bila kakak dalam kereta..


1. Kakak tak suka duduk..mesti berdiri..senang nak tengok itu ini..

2. Kakak tak suka duduk depan..

3. Selalu tak mengaku mengantuk bila dalam kereta..
walhal dah tersengguk kalah pak imam berzikir dah..

4. Mulut tak berhenti pot..pet.pot..pet..
bagi tau semua benda yang dia nampak sepanjang jalan..

5. "Umi..janganla bawa laju"..
huuuu..tatau mana belajar ni..sangat bagus..

6. Memori dia sangat kuat..tau jalan nak p umah tok..simpang nak p c-mart..
mana stesen bas..mana masjid..esh..caya la kakak!

7. tiap kali masuk kawasan kolej, mesti angkat tangan kat pak guard..huehue..

8. Kalau kat rumah..kakak selalu buli zikry..meraung zikry..
tapi dalam kereta..
dia la yang tolong buat lawak bagi zikry gelak..mengekek-ngekek si adik..
aneh..

 

Jumaat lepas..
ketika keluar bersama umi untuk sign agreement..
menguruskan urusan masa depan keluarga..(^_^)

bodyguard umi nih..

4 tukang conteng sambilan:

Melati Qistyna's Mummy said...

yg angkat tgn ngan acik guard tuh x bleh blah....hehehehe.
yg sound umi nyer tu, cm anak akak, sokmo dok sound daddy nyer, mak nyer sound x dengor, kalau anak sound, dgar plak....hehehehe.

p/s : sain umah centa hati itu kah ? :P

Ummi said...

@Melati Qistyna's Mummy
op..ops..bukan kak..ni projek bulan depan punye..huhuhu

Marsha said...

baiknye si kakak.... perangai anak kite lebih kurang sama, dah umur pun lebih kurang sama jaraknye.. :)

zahirian said...

@Marsha
nanti yg no3 same2 jugak nak? ;p

JOM SHOPPING!!