en zahir dan chentanya






assalamualaikum..

mula-mula..
sangat excited untuk dicatatkan di sini..
pada 20 MAC 2011..
zaid zikry buat pertama kalinya panggil umi "UMI"
yeyyyy!!! tahniah adik!!
sebelum ini dia panggil umi "ma..mama"
sekarang hari-hari sudah panggil "mi..umi"..
sekarang sudah makin pandai usik si kakak..
dia kasik kakak naik hangin..
lepas tu dia cabottttt larikkk..
adeh..
besar sikit lagi tak tau la macam mana..

dia orang ni kalau tengah baik..sangatttt la baik..
aman rumah..
tapi bila dah mula adegan usik mengusik..
yang pada awalnya acara gurau-gurau dua beradik..
lepas tu tersalah cuit..
haaa..
siapla..
kalau tak kakak..si adik la yang meraung..

oppss..
tapi kali ni tak bubuh gambar dua beradik tu..
ada gambar lain..
dan malas mau uplod-uplod lagi..
nanti-nanti adela gambar diaorang yang berderet-deret dalam HD


**************************************************

encik zahir dan chentanya..

en zahir sudah beli broadband baru..
maka..makin senang la mau berkomunikasi..
kalau bervideo kol..si adik dok berebut handset..
dia nak pegang..
orang lain tak boleh..jenuh..
dan..
si kakakla yang jadi pemonopoli duduk depan lappy..
masa ni sebok nak tunjuk skill "melakar" kat ayah..

si adik memang tak boleh la duduk depan lappy..
dia nak naik atas meja..
lepas tu nak taip guna kaki..
moley???
 
ecececeheh kakak..
 
tiba-tiba jek rasa macam berskpye dari kapal..
padehal en zahir nun di teregganu..
huuuuu
 
 
 
ok b..
see u this friday...




*********************************************




psss..sedang gugel2 resepi brownies cheese..huuu..bila nak buat???





11 tukang conteng sambilan:

Melati Qistyna's Mummy said...

lau dh buat brownies tu, sila pos ke cheras yer...hehehehe

Ainul Hayat said...

Wah...macam kat laut plak ye kak. Eksaited dus beradik tengok ayah diorang kat dlm laptop...HEHEHE...tak lama dah nak sampai Jumaat En Zahir akan sampai.

OneSimpleMother said...

pandainya zaid zikry dah boleh panggil ummi.. luqman belum nampak tanda2 nak mula meyebut nmpknya. sebut hello kat tepon pun bunyi ooo jer.. :D masih dengan bahasa dia..

Piasara said...

"wahwahwah...tentu seronok kan si zaid tu dah leh sebut ummi..anak2 akk dulu semuanya pandai sebut abah jer...hehhee..best nya kakak dok ber skpye ngan ayahnya..dunia dah moden kan,kena lah ambik kesempatan.."

Ummi said...

@Melati Qistyna's Mummy
post dlm blogbulehla kak..huhu..itu hanya angan-angan kak oi..belum berkesempatan lgi nih..tah bile la agaknye...

Ummi said...

@Ainul Hayat
esok lusa duah jumaat..lalalal

Ummi said...

@OneSimpleMother
takpe kak mas..zikry ade kakak..biase dengar..tu yg cepat sikit..anak sulong lambat tu perkara biasa..kakak ina dulu pon macam tu..nanti luqman dah pandai bebel jenuh plak kak mas nak dengar..hehehe

Ummi said...

@Piasara
harusla kak..menggunakan teknologi yg ade..dapat jugak tengok anak membesar depan mata..

noradzlina.kamdani said...

peghhhh canggih tul ank2 cikgu cekin ek....bagus3x..mengeratkan ukhwah realtionship ayh n ank2 w/pun nmpk very high tech utk bdk umo 3 thn n 2 tahun

Ummi said...

@noradzlina.kamdani
ala kak lin..zaman kite dah berlalu..untuk zaman dieorang mende ni dah biase dah..tambah2 dok jauh dari ayah..takdek hi tech nye..biase2 jek.

Marsha said...

cepat eh zikry bercakap... ARiq masih tau kakak, nak dan nah ajeeee..

JOM SHOPPING!!