..apa punya orang..!

assalamualaikum..
semalam saya EL..
kerana malam sebelumnya zikry nampak kurang sihat..
meragam..tak tido..tak mau menyusu..
tak tau apa punca..
bukan kembung..bukan demam..
kepala pening umi jangan cakapla..
ingatkan lepas habis exam bolehla tido awal..
rupa-rupanya tak boleh jugak..
camnila adat orang ada anak kecik kan..
pagi semalam selepas semalaman tak tido,
zikry nampak ok saje..
mau pulak menyusu..mau tido lena..
selepas zohor hantar zikry p sekolah sebab mau p beli barang sikit..
masa kat sekolah,cikgu bagitau..
ada anak-anak yang dah kena coxsaky
dan...
saya mula tak sedap hati..
petang tu jugak bawak zikry p klinik..
doc kata memang dah ada petanda zikry pon kena!!
cuma belum ada di tangan dan kaki..
dalam mulut saja
patutla dia tak mau menyusu..
****************************************
APA HAL??
masa p hantar zikry..
memang saya tengok sendiri anak yang dah kena tu..
penuh di kaki..
macam mana la mak ayah dia boleh hantar pergi nursery jugak..
cikgu pulak terima la sebab tak nampak bintik2 tu..
pakai seluar panjang pun..
dalam hati mungkin la nak kata takde tempat atau orang nak jaga anak depa..
TAPI..
keadaan anak dia tu memang tak sepatutnya dihantar ke nursery
memang patut dah mak ayah dia yang jaga..
APA HAL ??!!
bukan saja kesian kat anak tu..
kesian kat anak-anak orang lain yang berisiko dijangkiti
kalau amik cuti gaji dia tak kurang sekupang pon..
haishhhh..
tah la..
tak elok buruk sangka..
cuba sejukkan hati..
mesti ada sebab kenapa dia hantar jugak..
entry kali ni tiada bergambar..
tiada mood mau uplod gambar pon..
ni pon curi-curi update sementara si hero kecik itu tidur..
nanti lagi cerita next entry ya!!
ohh..
please pray for our lil zikry..
may he be strong enough..
and ayah will be with us tomorrow..
InsyaAllah..

5 tukang conteng sambilan:

Erin Rashid said...

coxsaky tu apa beb?

zahirian said...

@Erin Rashid
penyakit tangan,kaki n mulut..

HaninFarshid said...

semoga zikry cepat sembuh...aunty tau zikry strong :)

Melati Qistyna's Mummy said...

dl anak akak penah kena, tp seb baik sikit jer, cecepat bwk dia p klinik... tp mmg kena amik cuti pon, sbb nanti kot berjangkit ngan anak org.....huhuuhu

p/s : adik dh ok ker skang?

Ummi said...

@HaninFarshid
mekasih auntie hanin!

JOM SHOPPING!!