puding roti marble pulak..

assalamualaikum..

menu cuti hari Jumaat..

Puding Roti Marble..
yang ni resepi cari kt internet..
dulu dah penah buat sekali..
tapi x jadi..
so..en zahir..balik ni dah boleh la makan puding roti marble..hiiii

 



Bahan-bahan:

4 keping roti
2 biji telur
1/2 cawan susu pekat manis
1 tin susu cair
serbuk agar-agar 10gm
1/2 cawan gula pasir
2 sudu besar marjerin
3 cawan air
2 sudu besar koko (nk guna milo pon boleh)
1 sudu kecil esen vanila



Cara-cara :

1. masakkan agar-agar + 3 cawan air + gula
2. Blend semua bahan kecuali koko dan marjerin

3. tuang semua bahan yang diblend kedalam bahan yang sudah didih
4. sentiasa kacau hingga pekat
5. masukkan marjerin
6. asingkan kepada 2 bahagian (warna asal dan 1 lagi dicampur dengan koko)



7. tuang ke dalam loyang secara berselang-seli dua adunan tadi



8. Sejukkan
9. Sedia untuk dihidang!!



Sangat sedap makan sejuk2..
tak manis sangat..cukup2 rasa je..

try eh!!

8 tukang conteng sambilan:

mizzbutterfly said...

jdi la cikgu...sodap jo nih ha...mcm senng nk buat...huhuhu... penyakit malas je yg menghalang,,,

reen-not-green said...

wow.. nampak sedap..!!

ourLOVEternity said...

ait cam senang jek..btul ke??? mcm leh try la plak..

aqamz said...

sedap !!! :D

Ummi said...

cik rerama : kalau malas memang ape pon x jadi..try la..sambil dok saje2 kat umah tu..


reen : long time no c??

Ummi said...

zu..senang jek..buatla..sat je bleh siap n makan!!

Ummi said...

nisah..try2 la buat eh..

Melati Qistyna's Mummy said...

hehe, kin... nampk sodap... harus ku tryyy... ;)

JOM SHOPPING!!