kepulangan sementara

assalamualaikum..

last week ayah pulang sat ke rumah..
alhamdulillah..lega ayah dapat balik, walaupun sekejap..

plan awal umi yg p melawat ayah di Pasir Gudang..
tapi bila pikir2 balik, lagi elok ayah yang balik, dapat jumpa anak-anak sekali..
alhamdulillah dapat kebenaran dari bos..

ini la kali pertama zakwan jumpa ayah setelah kali terakhir dia tengok ayah p pada ketika baru berumur 50 hari..

dia ok saje ye..
takde la timbul spekulasi anak tak kenal ayah la..tak mau kat ayah la..
alhamdulillah semua anak-anak pon macam tu..
tinggal berbulan-bulan tetap rindu, ingat kat ayah depa.
kekadang rasa macam depa lagi sayang ayah dari umi pulak..hahahah



biru sama dengan ayah..syok aja ayah dukung..

pipi awak tu kan zakwan..sebijik macam pipi angah..

mmm..camana..ada rupa ayah ke zakwan ni?


tapi..
malang sekali..
walaupun ayah balik 3 hari 2 malam..
TAPI tak jumpa dengan kak ina..
padahal kak ina la yg beria2 nak jumpa ayah..

puncanya, hari Khamis malam jumaat dia tidur rumah tok..
ayah sampai pagi Jumaat..
tengah hari, tok telefon bagitau kak ina nak ikut PakNgah sefamily balik ke Sik..
amboi bukan main lagi dia berjalan tu..
bagitau dah ayah balik, dia tak percaya, siap dok dalam kereta tak mau keluar dah..

dan makngah kata, biarla kak ina ikut, esok  (Sabtu) balik awal..
umi pon dengan berat hati bagila dia p..

tengok2..bila umi & ayah balik rumah tok,petang tu sunyi sepi rumah..
diaorang tak balik lagi..

memandangkan ayah dah nak keluar rumah hari Ahad pagi,ayah pesan kat tok,tak payah cakap pada kak ina ayah dia balik..
daripada jumpa sat saja..
baik tak payah jumpa langsung kan..
takut dia mengamuk nanti..

so, perjalanan jauh ayah merentas semenanjung tu, tak cukup lengkapla sebab tak dapat jumpa kak ina..
si angah & zakwan la yang ikut ayah & umi berjalan merata,..
hantar jahit langsir, survey2 perabot..

mengada-ngada la ada ayah dia..saje buat2 pejam mata tuuu..

gigi angah bukan cantek pon..hahahah



makanya,...entry kali ni, takdela gambar en zahir dengan anak gadis dia yang sorang itu...
sabar sikit je lagi...
seminggu lebih lagi insyaAllah ayah balik..







5 tukang conteng sambilan:

Aisy Nasiha said...

tahniah sebab gigih jaga anak-anak dengan suami kejauhan.. sikit2 saya pun ada pengalaman, masa belum dpat tukar dari Jb, memang rasa sedih, berat dan macam2 jg anak sorang diri, mujur ramai yg membantu..

sekali sekala suami balik rasa best...anak2 pun happy tu...tumpang gembira utk awk..

Ainul Hayat said...

Kak Syikin,
Betul tu. Yang penting cara kita mendidik dan approach anak2 tu. Xdela diorg rasa tak kenal ngan ayah diorang kan....alahai....cian Kak Ina. xpe2 seminggu lebih je lagi. Seminggu lebih ni maksudnya off terus ke? Bestnya~

Marsha~ said...

sian kak ina... takpe, ayah dah nak balik dah pun....

w|cKa` said...

peroi kata husband kak syikin dapat balik raya aji.. peroi je yg mcm xdapat balik.. uwaaaaaaaaa!!!

zahirian said...

aisy..kadang2 husben jauh buat kite lebih kuat demi anak2..kan?

____________________

erni,nanti anak2 (insyaAllah) erni pon mcm tu jugak..zaman dah canggih sekarang ni kan..

___________________

sis..betul..dah tak lama nak jumpa..

________________________

izan,husben kak kata kalau tengok sistem nama dia dah takde..dah sign off..huhuu..tak tau la cmane diaorang kat opis tu manage.dapat kot peroi balik..p la roger2 org opis tu hari2..mesti dapat..hiiii

JOM SHOPPING!!