ZZ episod 2..

assalamualaikum..
seperti yang dijanjikan..kesinambungan dari entry sini
kisah budak kecik yang baik budi..zaid zikry..
yupsss..memang ditakdirkan zikry demam
selepas balik dari klinik..zikry balik sekolah..dan bila ayah p ambil adik dari sekolah, badan dah panas..dan cikgu dah pun bagi ubat..

balik dari sekolah, adik nak memerap dengan umi je la..
seluar memang tak pakai sebab nak sentuh kaki dia pon tak boleh..mesti menangis..
zikry kena cucuk di paha sebelah kiri..
memang kronik sebab dia terbaring saja..tak boleh nak duduk pun..
tapi zikry yang baik ni takdela merengek meragam tak tentu pasal..

masih mau main dengan kakak walaupun dalam keadaan terbaring saja..
si kakak pon sangat baik..tak buli adik sebab dia pon tau adik tak sihat..

adik tak mandi..kasi lap-lap badan saja..tapi selera makan masih ok..
hampir 27jam zikry tak larat bangun..

zikry cucuk pada hari ahad..hari isnin lebih kurang pukul 4pm baru dia boleh nak bangun..itu pun masih terencut-encut..dan hari isnin haruslah umi amik EL untuk jaga zikry..kakak tengok adik cuti..dia pon nak cuti..tapi tengahari p sekolah jugak ayah hantar..






..zikry takde hal bab-bab makan ubat..nak makan sendiri okeh!..kasik je syringe tu kat dia..licin..siap mintak nak lagi..harusla ubat tu sedap sebab makcik misi kate perasa cherry..



..aduyaiii..asyik mintak nak lagi..nak lagi..umi kasi appeton laa..tengok dia makan dengan riang gembira..masa ni belum larat nak bangun lagi..

dan ini gambar bila dah boleh bangun..ni dalam keadaan jalan tak berapa stabil..dia boleh berdiri atas tolocar tu nak picit2 button kat tv..naik buai..panjat sofa..ayah kata zikry qada' satu hari aktiviti masa dia demam..tak duduk diam!!

10 tukang conteng sambilan:

cik zatil said...

ala laa makin encemm zz..
comell..hehe..

hana pun next week kna
cucuk dua bulan..

mtk2 dia xdemam n kuatt
mcm zz.. :)

Ummi said...

alalalal..awainye aunti zatil dah spot check blog...kirim salam peluk cium utk hana eh!!

noradzlina.kamdani said...

he he he..EL bkn sbb zikry dmm jek..ayah zikry ade kt umah :P

Ummi said...

wuahaha..kak lin buat kontroversi!!hahaha

Ainul Hayat said...

Bagus betullah Zikry ni berani makan ubat. Dah besar dah kan zikry nak kak ikin. Hehehe...

Da jadi encem.

xfatynx said...

zikry handsomeeeeeeeee! aaaaa, nk jadi menantu kak ikin la boley? hahahaha

Ummi said...

auntie ainul..ayah saye kate sy hensem macam ayah [umi senyum sajelaaa...anak ayah...]

Ummi said...

ooo..tidak...tak mau la auntie fatin..jadi "menantu" auntie boleh laa...hiii..berbisan dengan umi saye eh!!anak auntie nanti mesti comey cam auntie jugak kan?kan?uncle nsem tak?hahaha

Melati Qistyna's Mummy said...

alolo... sian nyer dia, mg lekas sembuh ye...

susut dah badan dia, dh beso, lasak ni...hheheheh

Ummi said...

memang melasak je kejenya kak..anak lelaki la katekan..

JOM SHOPPING!!