coti-coti malaysia: Part 3- kami bercerai..

assalamualaikum..

sambungan daripada entry sebelum ini..
sesuatu telah berlaku menyebabkan aktiviti sebelah petang tertunda..
zikry tiba-tiba makin kerap menyusu badan..

sebelum ini..pernah cerita di sini..

sakit dan luka tu tak pernah hilang..kalau dia menyusu sebelah malam saja..masih boleh bertahan..
tapi ketika di Terengganu, hampir tidak mahu berbotol langsung..
maka makin bertambah parah la luka..
susukan dia sampai menitik air mata..

sapai satu tahap umi rasa..umi tak boleh tahan lagi..memang parah..
akibatnya..
tengok la aksi si zikry..



menangis meraung-raung..tak mau senyap langsung..bagi botol dia baling..tok pujuk pon tak mau..berguling-guling..ayah pujuk pon tak heran..kesian..kasik bf jugak..umi pulak yang menangis..sakittttt..


sudahnya..ayah keluar beli sesuatu..
pewarna merah dan serbuk kopi..
dua bahan tu bila bubuh di nipple nampak agak "menyeramkan"
nampak macam cedera parah sungguh..huhuhu..
zikry tengok ja, terus dia tak mau..

aik?? senangnya dia stop..

maka, mulai tarikh 24 Julai 2011 (ahad)..kami sudah bercerai..bercerai susu la ya..
zikry tak pernah minta nak menyusu lagi..malam pon elok je dia minum botol..
bukan umi sengaja tak mau kasi dik...kalau tak luka..kalau tak sakit..konfem umi teruskan..TAPI apakan daya..
sampai sini saja nampaknya jodoh adik ngan susu umi..

petang itu..sudah agak lewat barula kami keluar..
kemana ya?


TBC lagi..

dah pukul 3.30..nak balik berdating dengan en zahir (^__^)

6 tukang conteng sambilan:

Marsha~ said...

dia geget ek.??? takpe... dah setahun lebih ok sgt dah ni... tp boleh je pump dan bagi dia kan???

Ainul Hayat said...

Oyeke Kak Syikin? Xpelah adik zikry...cian ummi. Adik zikry pon dah pandai minum botol. Seb bek terjana idea dari ayahnya.

Melati Qistyna's Mummy said...

Zz gigit ke kin? Alololo sian Dia, Pam la kin sementara Ada g susu... Hehe

feeqa said...

sian kan bila nak ceraikan anak dgn bff dier nih..mcm sy mmg fulltime kat umah..jd sng je nak nenen..tapi dah sampai 3 tahun lebih..kena stop kan..mcm2 cara buat..letak minyak angin la.garam,dan mcm2 lg mender pelik bg rasa tak sedap..tp my doter ckp rasa strawberry...huhu..aderke patot..skrg ni dh full cerai ngan bff dier..haha..sbb bagi alasan nak pegi sekolah taun dpn..sian btol..hehe..

ez@din said...

mak ai takut plak syafiq pun ikut cam abg zikry..tp kalo dh terpaksa berpisah apa nk buat...jgn rasa bersalah yer kak kin..utk kebaikan bersama gak..pas luka dh ok akk try pump n bg dgn botol..sian plak tgk zikry dlm pic tu...

Ummi said...

marsha..biasela, kena gigit..susu bukan banyak mana pon...


ainul..nanti dah ade beby bersedia la ye..kot nak kena gigit jugak..hehehe


kak abby..tak pam dah..dia ok je minum susu formula..susu saye tak banyak dah..nak prepare utk next baby plak..ooppss..


feeqa..salam kenal ye..memang dugaan betul..tp dah pisah baik2 ok la..


eza..takpe..tak semua beby macam tu..saje zikry tu..hehehe

JOM SHOPPING!!