pemalu rupanya..

assalamualaikum..


semalam..hari Selasa..
memandangkan hari Selasa adalah hari -jadual kosong-..mengambil kesempatan bawa anak-anak ke klinik...
zikry kan dah cukup 2 tahun..last bawak dia ke klinik masa setahun 6 bulan..
kak ina pulak masa bulan 7 tahun lepas..ketika umurnya cukup 3 tahun..

konfiden je umi bawak kakak & angah..
kita bertigaan saja..sejak berjaya membawa diaorang ke kedai basikal..
rasa konfiden lebih je nak bawak sendiri..rasa bleh kontrol..

malam sebelum tu dah pesan.."sapa nak ikut umi p klinik esok..kena bangun awal"
dua-dua excited kata nak ikut..semangattt..
pagi tu zikry pukul 6 dah bangun..tu pon sebab dia ade urusan nak ke toilet..huuu
kak ina bangun pukul 7..

mandi pagi macam biasa..seronok la diaorang bersiap tak payah pakai baju sekolah..
kak ina siap cakap "kakak nak cuti hari ini"..cewahhh..

sampai kat klinik, mujur tak ramai sangat..sebab kami sampai awal kot..dlm pukul 8.15.
baik nya la budak 2 orang ni..duduk je kat kerusi tempat menunggu..ralit tengok orang..
ingat dulu masa p KMC bawak tok ..jenuh ayah ligan anak teruna dia..tak reti dok diam..
p ngan umi baik2 saja kali ni..hiiidalam 10 minit zikry kata "umi..jom la p inik"..hahaha..dia tak tau dia kat klinik dah tu..


perkara pertama di buat di klinik adalah timbang..
kakak ina 15.2kg..zikry 11.6kg..
tolongla jangan mintak dukung angah..tak larat dah umi ni..

lepas tu macam biasa misi tanya-tanya kesihatan diaorang..
baik aje budak 2 orang tu duduk kat meja misi..

perati semua menda yg aunti misi buat..

zikry makan ubat cacing..umi pilih yg tablet sebab misi kata rasa sedap..
zikry dah biasa makan vitamin, so senang la dia makan ubat cacing tu.
mula-mula bila misi suruh makan dia pegang saja tablet tu..bila misi start tulis atas kad..tah masa bila tau-tau je tablet dah dok dalam mulut.hahaha..malu nak makan depan misi??


kakak ina dalalm kereta umi pesan dah..bila misi tanya nanti jawab..tp bila misi tanya..dia tertunduk malu saja..huuuuu


kesimpulannya..
anak ayah umi ni pemalu ke?
tapi kalau di rumah..bukan main riuh..hehehe..ok le kan jadi pemalu macam tu.. tak malu pon payah jugak..
i lebiu both!!!


p/s: umi mendoakan kesihatan yg baik utk anak-anak..moga dijauhkan dari sebarang masalah kesihatan..setakat ini ,sepanjang ayah takde alhamdulillah dua-dua berada dalam lindungan Allah..sihat-sihat saja..moga terus begitu..ameen..


5 tukang conteng sambilan:

Ieda AlHabsyi said...

samalah ngan anak ieda, bila jumpe org bukan main bisu, kalo kat umah kemain totet totet mulunya :)

Ummi said...

huhuu..bebudak..biar la malu bertempat kan.. (^__^)

Melati Qistyna's Mummy said...

Hmmm, sama la ngan anak akak.... Kalau kat umah smpi akak ckp, diam skejap bleh tak....hehehehe


Anak akak pon dh lama gak x deworm...

OneSimpleMother said...

salam.. syikin bagi zikry makan vitamin apa ye? luqman ni susah nak makan la. sesuap dua sudah. tak mau dah. tapi badan tu dobot juga. hehehe.. kuat minum susu jer ni.

Ummi said...

kak abby..takpe..bagus la macam tu kan..ni kalau tak dok diam merata tempat payah jugak :)

____________________

kak mas..
selalunya appeton je.pehtu kekadang vitamin c apetah.ikut dan umi dia..dulu scott emulsion.takpe la dia kuat susu kak mas.jgn sampai makan xmo, susu xmo.itu yg patut kite risau.luqman "sehat" sungguh..hiii

JOM SHOPPING!!