kek coklat lagi..

assalamualaikum..
ketika menaip entry ini..
saye sedang menunggu kek coklat siap..
memasak kek coklat ditengah malam adalah perkara biasa..
baru 2 hari lepas buat kek coklat juga..
saya dan en zahir adalah "orang gila" kek coklat..kehkehkeh..
tapi kek yang dimasak malam ni adalah untuk Jamuan Hari Raya sekolah kakak dan adik esok..
sebelum ni, saya pernah masukkan entry resepi kek coklat lembap---->sini
kali ni,resepi yang sama juga, cuma adjust sikit kat toppingnya..
kali ni guna choclate bar..
guna 1 bar coklat masakan tu..
cairkan,..tambah sikit butter dan susu cair (sukatan main agak-agak)
ikut citarasa tukang buat..jangan terlalu cair sudah..
bubuh di bahagian atas dan tepi kek,
kemudian simpan sekejap dalam peti ais..
agak-agak dah keras sikit tu bolehla makan..

dan ini lah hasilnya..


 kerja-kerja topping kek adalah hasil tangan encik zahir..
-kene mention nih-
wiiiiii..wiittt....


kek dah potong separuh untuk MIL dan family BIL..
kalau tak habesla seketul tu kami makan berdua saje..
kakak ina agak aneh sikit sebab dia tak makan sangat mende-mende bercoklat nih..

sedap..sedap..dan sedap..
bila gigit kek tu akan rasa macam makan coklat..
sangat mewah dengan coklat..
adehhh..
dan kek yang akan ditopping malam ni juga akan guna cara yang ni..
sedap hingga menjilat jari..
kepada penggemar kek coklat macam kami..
sila la cuba sendiri ya!!



3 tukang conteng sambilan:

jazzeyra said...

hmm.. kak, nk tnya boleh?
MIL n BIL tu apa yer??

Ummi said...

@jazzeyrahehehe..ingat kot nak tanye resepi..hihihi..Mom in Law & bro in law..

jazzeyra said...

owhh.. terima kasih.. sbb ramai yg guna shortie ni, eden xfaham lorhh~
jdik lost tetibe.. haha

JOM SHOPPING!!