untungnya ada anak perempuan..

assalamualaikum..
untung jugakkan kalau anak yang sulong adalah perempuan..
ada la yang boleh diharap tolong buat kerja-kerja rumah..
macam kakak..
kakak sangat rajin..
harap-harap memang rajin sampai ke besar la..
kakak boleh disuruh buat apa saja..
kakak..tolong ambik bedak adik..
kakak..tolong amik walker adik..
kakak..tolong amik towel adik..
kakak..tolong buang kat tong sampah..
semua kakak buat..
kakak tengah amik cloth diaper nak hulur kat ummi..

tengok ape tu kakak..
umi basuh dah la..
macam QC plak die..
ayoooo..kakak tak pakai seluar laaa..
pakai cd je..
kaler merah pulak tu..
kantoiii..

wahhhh..dah kosong!!


kakak dan muka puas hatinya dapat mengosongkan baldi..
terima kasih kakak..
lain kali tolong lagi ye..

penuh dengan cloth diaper dieorang je..
sekarang dah ade 11 helai..
kalau budak 2 orang tu nak pakai cd sepenuhnya memang tak cukup..
nak kena ade sekurang-kurangnya 20 helai baru rase cukup..kira 10helai sorang la..

 

adoyaiii..
kakak pakai kasut raye die dah..
dalam rumah sebok berkawad pakai kasut ni..
dah excited sangat nak pakai..






8 tukang conteng sambilan:

noradzlina.kamdani said...

xsyak lg...mmg ada ank pompuan mmg sgt2 membantu, tp ank lelaki pun xkurang hebatnye

Marsha~ said...

heheheh.. untungkan ade anak sulung pompuan.. tp bilanye qila nak tolong sy ni???? hahahaha.. tu sbb sy sorok shoes raya Qila.. yg sandals dia dah rasmi dah.. pantang nampak shoes baru... girlssss...

Ummi said...

@noradzlina.kamdani
wah!! awainye kak lin belek blog..syaza mesti rajin eh..ikram pon mesti dah boleh harap jugak..so..bile dieorang nak dapat adek kak lin?hiii

Ummi said...

@Marsha~

alaa..nanti kak qila tolong la mama die..tak dan nak sorok la marsha..dari hari beli tu die dah tau..so,kejenye nak membelek kasut je la..kalau tak bising mulut nak kasut!nak kasut!

ummu luqman said...

alaaa... ai pun nak anak pompuan gak... :D

Melati Qistyna's Mummy said...

hehe, kiut je kakak tuh.... ank akk pown skang sibuk nk cuci pinggan sendiri gak...huhu. tp kdg2 lau dia tgk tv, lau suh dia, dia ckp 'Asik ati jer kena wat' hahaha

Ummi said...

@ummu luqman
sila la kak mas..hehehe..mesti luqman pon suke..

Ummi said...

@Melati Qistyna's Mummy bagusnye dah pandai nak basuh pinggan sendirik!!

JOM SHOPPING!!