Penderaan di nursery

Salam..




Apa perasaan anda sekiranya apabila pulang ke rumah,anda dapati terdapat beberapa kesan lebam di beberapa bahagian anggota tubuh anak anda?


lihat gambar di bawah..


*


*


*


*


*




*

*

*

*

*

*

*






kesian kakak..

adela beberapa "das" kesan lebam kat lengan kiri dan kanan die..



TAPI



ehehehe..



x la..



tak..



kakak x kena dera..

itu adalah kesan gigitan gigi penuh classmate die..
mase mule2 tu umi die kaget jugakla..
banyak jugak kene gigit..
dlam 4 tempat kot..



bile p tanye cikgu die..tau la kisah sebenar..



kakak ni suke sangat cuit2 seorang anak teruna nih..
name die Muhammad..

kakak paggil die "mamaT"
kakak tunjuk kesan lebam dan sebut "mamat" kt umi die nih..

(pandai plak mengadu ye..)

bile kene cuit ngan kakak..mamat pon gigit la..
tapi cikgu kakak kate..kakak x penah serik..
nak jugak cuit mamat..

tak dapat nak tempek gamba mamat kt cni..
sebab selalunya bile umi hantar kakak & adik,mamat x sampai lagi..
dan bile umi nak amik,mamat dah balik dulu..
(boleh tahan comey mamat..tu yang kakak berkenan kot??)



bercakap pasal "dera"
semoga Allah sentiasa melindungi anak-anak kita yang berada di nursery..sekolah..mahupon di rumah..





9 tukang conteng sambilan:

Ieda Al-Habsyi said...

terkejut beruk ieda, ingatkan betul kena dera, hehehe!! dah pegang tepon ni nak call teledera, huuhuh :)

liza said...

hehe..apalaa ikin ni..ingatkan kakak kena dera betul..hehe..budak2..bukan dia tahu salah ke betul..macam wafiy ni..suka gak gigit org skrg ni sejak gigi dah banyak..esp kalau kita tak bagi apa dia nak..geram betul

Ummi said...

ieda: waa..sangt proaktif!!hiii

liza: tu la kn..tp sian la kakak..sure meraung kene gigit

AzimahAzri said...

terkezut gak mula2 bc entry....rupanye....tp kesian gak tgk dia kena gigit

sukahati said...

uihh.....kakak nak ngorat ....kene gigit pun tak serik :p

Ummi said...

azimah: baru ade saspen sket kan..hiii

Ummi said...

sukahati: nak seribu daya kan?haha..

lily lotus said...

ishk2 minta dijauhkanlah kes dera tanpa diundang ni...

Anonymous said...

lily: mane ade org mengundang dera ly..hiii

JOM SHOPPING!!