Mee Kawah dan Sungai Perak..


salam..
ini adalah entry -terkemudian-
aritu nak publish..tapi x bleh uplod gamba..
gambo pon uplod dengan bersih suci jek..
malas nk edit..
hiii



taraaa..
ni la die -mee kawah..


sebenarnye ni namenye mee hailam..
selalu masak mee ni bile balik kampung..
kalau kat changlun..sape yang nak makan?
mee kawah tu en zahir yang bagi name..
sebabnye..tiap kali balik kampung,saya masak mee ni
dan kuali nye bapak la besor..
nak buat cmane kan..dah permintaan tinggi
hahahah
sebab tu la en zahir panggil mee kawah..
sedap?
sedappp..
kalau x, nape nak masak gune kuali yang besor tu kan..
-terima lah kenyataan ini-
(^_^)



*************************************************************

..SUNGAI PERAK..

Rabu lepas..bersamaan 28 April..
bawak kakak berjalan2 kat Parit
(ape sangatla yang ade kt Parit kan..)
kami p ke Jambatan baru,yang menghubungkan antara pekan Parit-Tanjung Belanja
ingat nak bawak adik sekali..tetapi memandangkan pukul 5 pon panasnye masih terik..
saye kensel saje..
kuar pon dah 6.30pm..dah nak senja..
x berani la nak bawak beby kan..
opahnye pon harus la bising nanti..

Kakak dan acu kesayangannye..

ice blended murah gile..sengget setengah jek!!

snap banyak gak gamba Sg Perak nih..
tapi malas nak uplod bebanyak..yang dah boleh upload ni pon dah kire bersyukur..

kakak sangat konfiden berdiri tengok air sungai dr jambatan tu..
umi ni yang gayat tengok die..
riso kot celuih celah tu..
eeee..

kakak..tengok ape?


nanti kite ajak ayah plak dtg sini ye..bawak adik sekali..

5 tukang conteng sambilan:

ZuRaNaI said...

xceluih eh kakak nk lalu c2..hiii..rndu nk dgr pkataan ni..

ZuRaNaI said...

kak ekin,,
nk g changlun,,nk mkn mee kawah kak ekin..sdapnyee..huuu~

Ummi said...

zura: celuih?awat rindunye ?konfius..huhuu..meh la dtg cglun meh..kol jek..anytime..

ZuRaNaI said...

rindulaa..dlu skola kt penang slalu je ckp pkataan2 utara ni.la ni xdak da aih..

cik zatil said...

nak ikot nak ikot
serbu mee kawah!

kak ekin meh
laa post cket..

hehehe..

JOM SHOPPING!!