pening kepala hujung minggu..

assalamualaikum..

hampir seminggu..ke..dah lebih seminggu menyepikan diri dari berblog..
sekarang on kembali!

bila sampai hujung minggu..pening kepala umi nak buat apa dengan 3 beradik nih..
adalah mustahil untuk duduk goyang kaki di sofa sambil nonton tv berjam-jam lamanya...

hari Jumaat adalah hari lapang kami..hari Sabtu umi akan ke UUM..
so, hari Jumaat tu kalau umi tak plan awal..
abesslaaa...
diaorang bukan jenis yg reti duduk diam..

antara aktiviti yg paling menggembirakan diaorang adalah mandi kolam!!!

umi pon suka!!!

bukan umi suka mandi kolam..
tapi anak-anak itu..
bila diaorang main air..selalu paling lama 2 jam la..(kecuali zakwan)

lepas tu mesti lapar..
masak apepon licin..

lepas tu akan terlena keletihan..umi pon bahagia..hehehe


hampir setiap minggu ada aktiviti ini..diaorang gembira..umi pon suka pasai tak payah nak keluar..
dan yang penting..PERCUMA!!!kuikuikui..


dan lagi bagus..depa main la air macam mana pon..
bil air tetap tak lebih RM20..hooo
ajaib??




muat-muat je kolam ni dengan diaorang..dah pindah rumah barula boleh nak menyelam dalam kolam ni..dah ada tempat nak main..




zakwan pon bukan main happy..so, kebarangkalian nak bergaduh atau buat menda-menda tak berfaedah sudah berjaya dikurangkan!!



tak taula tah ape disembangkan 2 beradik tu..




tak padan kecik ni..umi angkat pon berat punggung je nak keluar dari kolam..kasik can..tapi dalam setengah jam je boleh ye zakwan..




kakak sayang adik..bila ada aktiviti luar macam ni boleh memupuk rasa kebertanggungjawaban yang lebih baik pada si kakak..eh..eh..formalnya bahasa...tapi betul la..nampak ada usaha dia jaga adik..dan tak lupa..membebel bagi arahan pada adik-adik..kekekek..














8 tukang conteng sambilan:

OneSimpleMother said...

teringin nak belikan kolam untuk luqman tapi takut pulak dia minta mandi kolam hari2. parahhhh... hehehe

cik chinta said...

ble r bli psni. hihi

Nor Afiza said...

alahai...lama xtgk diorang...sgt-II comel kak ina,zikry n zakwan... comel mcm ummi depa la... ;D

cikeyrah said...

beshnye dapat main air . .1st komen kat blog nie, selama nie just silent reader jek . .ehee

zahirian said...

Hahaha..bg je kak..sekali sekala..

zahirian said...

Beli..beli..memang berbaloi

zahirian said...

Ececehhh..senang2 mAila changlun...

zahirian said...

Terimakasih sb sudi jd silentreader...hihihu

JOM SHOPPING!!