..zombie..

assalamualaikum..


ahad lepas..umi ambik cuti..
saja-saja bercuti..menghilangkan lelah buat persiapan i-Dica Kolej Matrikulasi
konon-konon nak berehat dan bersenang lenang pabila anak-anak berada di sekolah dan nursery..

Tapi...
siapa sangka..kita hanya merancangkan...Allah jua yang menentukan..
hari Ahad tu zakwan demam..

dan umi ambik keputusan untuk "bercuti" dengan dia di rumah saja..


kesiannya si comey umi ni...

kakak dan abang siap-siap nak p sekolah..dia meraung..huhuhu

sehingga hari ini...dah masuk hari ke 3 zakwan demam..
panas badannya on off..
ubat memang tak boleh telan..mesti muntah..


semalam umi half day..tak harap la nak tinggalkan dia di nursery..
bawak ke klinik lagi untuk kali ke dua..

malam-malam zakwan asyik merengek..
hampir setiap jam dia bangun..

umi pon tak lena laaa..nak tido pon tido-tido ayam saje..
mana tau kot badan dia naik panas tiba2 kan?



walaupun demam..zakwan tak meragam tak tentu hala..
menempek dengan umi aje kerjanya..

kat nursery pengasuh kata dia makan tak mau..menyusu pon tak lalu..
so..kat rumah aje la yg dia mau menyusu..
makan mau pulak bila disuap..
hmmm..saja nak manja-manja dengan umi kot ek..



lepas makan..mulut pon tak cuci lagi..layan tengok tv..baik kan dia?






bila dah tak larat sangat..mau pulak dia tido dalam buai..kalau tidak..jangan harapla nak masuk buai..mengamuk..


 cepat-cepat sembuh ye zakwan..
umi dah tak larat nak jadi zombie..


dan seperti biasa..bila ada menda-menda camni jadi..ayah nun ada di Bintulu..
takla dekat kan..tp sekurang-kurangnya dia ada di Malaysia..

tah-tah zakwan demam rindu ayah kot eh???



 ..Ya Allah..sembuhkan zakwan..moga sihat seperti selalu..






 dan semoga anak-anak umi yg lain pon dilindungi Allah dalam keadaan sihat, soleh dan solehah sentiasa..ameen

3 tukang conteng sambilan:

Tulip Merah said...

siannye baby ensem ni... cepat2 sihat tau zakwan....=)

Marsha~ said...

cepat sembuh ye zakwan....... :)

CeqGu said...

Alahaiii sian dia..moga cpt sembuh

JOM SHOPPING!!