syukur dah selesai.

assalamualaikum..

Kelajuan menghupdate blog makin lembab kebelakangan ini..
tambah-tambah en suami masih bercuti..
ada je itu dan ini yang nak dibuat..


masih kisah rumah..

sampai sekarang masih ada benda kecik-kecik yg belum setel dikemas..walhal dah pindah hampir sebulan..
semua orang pon kata.."memang macam tu"..


ini gambar masa hari pindah..dah macam pusat pembuangan sampah pon ada.yang dalam beg plastik hitam kebanyakannya adalah kain baju..tah mana datang banyak macam tu...

ini pulak tang dapur..deep freezer comel itu masuk rumah terus on..dan tempatnya sekarang dalam bilik memandangkan takda ruang nak letak walaupun saiznya comey aje..




yang ini bilik bawah..sumbat aje la yang mana sempat...


tapi itu semua gambaran masa mula-mula pindah la..
sekarang dah boleh bawak bertenang sikitla rumah kami..

so, sabtu lepas buat sikit kenduri kesyukuran dan majlis bacaan Yassin..
ambik kesempatan yg ada sebelum ayah kembali ke lautan mencari rezeki..soobbss..



antara yg membaca yasin..kariah surau taman seri meranti dan taman resak..



moga rumah kami ini dirahmati dan mendapat berkat dari Allah s.w.t...sinila tempat anak-anak membesar..



tuan rumah..



acara makan-makan selepas bacaan yassin..konfem lapor ni..menu yg kami sedia kan..gulai kambing, ayam masak merah..rebung +udang, acar timun,laksa, laksam dan cupcake sebagai dessert..eh..tak lupa buah tembikai..



seronok tengok orang datang makan..encik suami kata, para shabat nabi rajin buat kenduri atau jamu orang makan..banyak pahala..so umi cadangkan lepas ni tiap kali en suami off bolehla buat makan-makan sikit..ajak jiran-jiran..bolehla beramah mesra dengan jiran-jiran kan..erk..berangan..insyaAllah ada rezeki lebih apa salahnye kan.




terima kasih tetamu yg datang..

yg perempuan makan dalam rumah..tak muat khemah di luar..


tok arip, dan opah pon datang jauh dari perak..






cu dan maksu dari pendang..dari awal sampai habis majlis ..terima kasih..opah teh pon alhamdulillah sampai jugak ke changlun ni lagi..



elelele..zakwan tu...nak manja-manja dengan makwah dia..alhamdulillah dapat jugak opah jejak changlun..dapat tengok rumah baru zakwan..harap2 lepas ni makin sihat..boleh datang tido sini lama-lama sikit..



antara anak-anak buah..periuh suasana..


gambar semua ci captured oleh anak buah..
umi selaku isteri tuan rumah (cewah)..tak dan nak pegang kamera..
kalau tak usung zakwan, sebok nak kena layan tetamu..
lepas tu bila masing-masing perkenalkan diri, duduk rumah no berapa..sat je la umi ingat..
lepas ni tah laaa..tapi jiran-jiran semua ok..lorong rumah kami tu ayah cek kehadiran semua datang..hahaha..




baru je bergumbira masuk rumah baru, umi dikhabarkan berita yang tak berapa seronok..
jiran umi nak p UAE..huwaaa..









3 tukang conteng sambilan:

OneSimpleMother said...

Nak sebut jugak la... memang macam tuuuu... akak pun berminggu2 nak clear sumer. Eh, floorboard kita samala. Tapi design tu kita guna kat tingkat atas. Tingkat bawah design lain. akak salah teka kaler kabinet dapur sebelum ni nmpknya :-)

CeqGu said...

meriah jugak yer, ramai yg datang tu....errr ni pindah rumah baru ke?

zahirian said...

amboi kak mas..sempat tu cek gambar perati semua..hahaha..itula kaler kabinet dapur kak..dapur pon kecik comey je..hiii..


ceqgu..hihihi..ishh..kan dh bagitau masuk rumah tuuu..

JOM SHOPPING!!