Langkawi-Part 1

assalamualaikum..

ni baru terhegeh2 mau update vacation sempena pulangnya si ayah haritu..
last minute punye planning..
perut tengah berat kalau ikutkan p mana pon malas..
tapi kalau tak p sekarang..entah bile laaa nak jejak langkawi nun..
hahaha..

padahal bukan jauh mana pon Changlun-Langkawi..
tapi laki bini memang tak penah sampai.


Tp disebabkan macam dipermudah je urusan nak p sana..dapat homestay..sebab kami p seminggu sebelum mulanya cuti sekolah..p pon weekdays..
kebetulan umi pon tengah cuti sem
..so..jalan aje la kan..


rezeki la dapat tempat duduk dalam feri tepi tingkap..kalau dapat seat tengah kebosanan la bebudak nii..

ya ampun...pipi zakwan..hahahah

sampai kat homestay lepak-lepak saja dulu..
keluar pon lepas Asar..ni masalahnya bila p tempat dekat2..
tak boleh nak jama'..makanya nak senang kena la asar siap2..



so 1st day ..petang tu hanya p makan-makan dan jalan-jalan tengok pantai Chenang je la..











ni view sket rupa homestay..




Homestay ni bayaran RM150 satu malam. rumah teres corner lot
3 bilik..adala dapur periuk belanga bagai kan..
macam biasa laa..

rasa selesa aje..
lagipon memang sesuai amik homestay sebab MIL n sorang anak menakan folo jugak..

Kot berminat ni no tepon owner , En Puadli 019-456 2005

Malam tu kami p berjalan umah kawan sekerja umi..ustaz zukilan..
tu pon jenuh sesat larat jugak..
dulu-dulu umi bayang langkawi ni cam Pangkor je..huhuhu..
rupanya kalah Changlun..


ok..sket2laa..

nanti sambung untuk aktiviti 2nd day












2 tukang conteng sambilan:

Ainul Hayat said...

Salam Kak Syikin,
Itu rate untuk homestay je ye. Ada provide dgn kereta sekali tak?

zahirian said...

kereta ada..tp kami dapat wira jek.rm70 sehari. :)

JOM SHOPPING!!