berbibik akhirnya..

assalamualaikum..

saya sudah berbibik..
aduhaiii..
akhirnya..

i serender ye..
sebelum perut makin berat, elokla membuat persediaan awal..
saye perlukan bibik!!

perancangan awal umi nak ambik maid yang bayar ikut jam..
rate kat kawasan sini 1 jam rm10..

tapi bila dipikir-pikir balik..
masalah utama yang nak disetelkan ialah kain baju..
bayangkan kalau asisten tu datang untuk lipat baju..duduk2 dekat sejam mau jugak tu lipat & urus kain baju..
dah hilang rm10..berpeluh pon tidak (ade ciri-ciri kedekut disitu kan>)

sebelum ni dah deal dengan sorang makcik cleaner kat kolej..
tapi hati ni masih berbolak-balik..
dan makcik tu pon macam senyap aje pulak (eh..td kate dah deal kan?)

ada jugakla tanya pada kawan-kawan..dan ada sorang kak ni yang dah ada bibik..
lama dah bibik tu keja dengan dia..
dan bibik dia mencadangkan seseorang untuk diambil sebagai maid..
umi pon rasa macam ok..nak try..

akhirnya..ahad minggu lepas umi p la deal dengan bibik ni..
baru sampai ke Malaysia..dok dengan husben dia yang dah 3 tahun menetap kat sini..

eh awat sebok bagitau detail sangat ni??kekeke..

dan 13 sept..
bermula la fasa baru hidup berbibik..

alhamdulillah Allah permudah segalanya..
bibik ni menutup aurat..dan solat..
ade je umi dengar bibik yag aurat tah kemana..solat pon nak kena suruh..walhal menda dah wajib kan..

1st day kerja habis semua menda nak dibuatnya..macam esok tak mo datang dah..hahahah
senang diajar dan cepat belajar..
senang je keja bibik umi..mengemas saja..
tak perlu memasak dan mengasuh..
itu semua kerja umi..

dan seronok sikit rasa..
bila kita ada lebih masa berkualiti dengan anak-anak..
takde la sebok dengan kerja rumah..
masa yang ada khusus untuk depa je..
kan lagi bahagia..

moga bibik ini baik-baik saja..
jangan baik awal-awal saja ye bik..


curi-curi snap gamba..zakwan memang rajin menolong..tolong basahkan dapur...




















2 tukang conteng sambilan:

amal said...

hehe akhirnya ya. semoga bibik ni baik2 saja insyaallah :)

zahirian said...

camtu la nampak gayenye amal..sudah serender..huuu..moga dia memang baik..

JOM SHOPPING!!